Upominki reklamowe – kiedy i w jakie zainwestować?

Upominki reklamowe to jedna z najczęściej wykorzystywanych metod promocji. Firmy bardzo często chcąc pozostać w pamięci klientów wręczają im małe prezenty. Upominki reklamowe mogą przyjmować przeróżne formy, począwszy od najtańszych breloczków i długopisów, poprzez koszulki z logotypem firmy skończywszy na droższych i bardziej ekskluzywnych rzeczach jak zestaw porcelanowych filiżanek. Najważniejsze żeby były atrakcyjne, dobrze wykonane i trafiały w gusta klienta. Słabej jakości upominki mogą czasami zaszkodzić reklamującej się nimi firmie. Dobrze też, żeby gadżety reklamowe wyróżniały się czymś od tych rozdawanych przez konkurencyjne firmy. Powinny wywoływać miłe emocje. Upominki reklamowe rozdawane są przy różnych okazjach. W zależności od tego w jakim sektorze działa firma mogą być różnego rodzaju targi albo pokazy. Niektóre filmy przesyłają upominki reklamowe swoim klientom pocztą z okazji świąt, urodzin itd. Firmy zajmujące się produkcją i dystrybucją upominków reklamowych są mają już ich gotowe projekty, na których wystarczy umieścić tylko nazwę albo logo. Jeśli klient sobie życzy, żeby produkty były unikatowe to po konsultacji z projektantem można je stworzyć. Upominki reklamowe mogą być użyteczne albo śmieszne i bezużyteczne. Wybór jednych albo drugich zależy od tego do jakich klientów mają trafić. Z pewnością te i te mają swoje zalety. Jeżeli stały albo potencjalny klient będzie na co dzień używał kubka albo długopisu z logiem firmy, to siłą rzeczy będzie ją kojarzył i istnieje duże prawdopodobieństwo, że w razie potrzeby skorzysta z jej usług. Upominki reklamowe mogą być tańsze albo droższe i o ile te pierwsze można rozdawać szerokiemu gronu klientów, to te droższe wręcza się jedynie tym, których chce się w jakiś sposób wyróżnić. Istotną sprawą jest też dobieranie upominków do potrzeb klienta.